خرید سرور مجازی و اختصاصی

تغییر پورت دایرکت ادمین

دایرکت ادمین یکی از کنترل پنل های ارزان و محبوب هاستینگ برای ایرانیان است ، با توجه به محبوبیت بالا این پنل رعایت نکات امنیتی آن بسیار ضروری است ، یکی از مواردی که بهتر است در مورد امنیت دایرکت ادمین رعایت کنید تغییر پورت دایرکت ادمین است ، در حالت پیش فرض تمام پورت های پیش فرض دایرکت ادمین 2222 می باشد ، در این آموزش قصد داریم تغییر پورت دایرکت ادمین توسط ssh از 2222 به پورت دلخواه را توسط ssh سرور و همچنین از خود پنل دایرکت ادمین به شما توضیح دهیم.

توجه : ابتدا قبل از هر تغییری بررسی نمایید پورت جدید در فایروال شما باز شده باشد

نحوه تغییر پورت دایرکت ادمین در SSH :

ابتدا توسط نرم افزار Putty وارد ssh سرور خود شوید و سپس با دستور زیر فایل تنظیمات دایرکت ادمین خود را ویرایش کنید : در اینجا می خواهیم پورت 5073 را روی دایرکت ادمین خود تنظیم کنیم.

 

nano /usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf

 

سپس به دنبال port=2222 بگردید و با مقدار port=5073 جایگزین نمایید وسپس با کلید Ctrl + X فایل را ذخیره می کنیم.

در مرحله بعد با دستور زیر پورت وارد شده در فایل redirect.php را نیز تغییر می دهیم.

 

nano /var/www/html/redirect.php

 

باید مقدار عبارت header(“Location: http://”.$_SERVER[‘HTTP_HOST’].”:2222″); را به مقدار جدید header(“Location: http://”.$_SERVER[‘HTTP_HOST’].”:5073″); تغییر دهید.

سپس با کلید Ctrl + X فایل را ذخیره می کنیم و با دستور زیر دایرکت ادمین را ری استارت می نماییم :

 

service directadmin restart

 

نحوه تغییر پورت دایرکت ادمین در دایرکت ادمین :

ابتدا به پنل ادمین دایرکت ادمین خود مراجعه کنید و سپس از قسمت admin tools روی گزینه file editor کلیک کنید ، سپس در قسمت Select a file to edit را روی /usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf قرار دهید و روی دکمه show file کلیک کنید :

توجه کنید که در این صفحه شما امکان ویرایش را ندارید و اول باید رمز روت سرور خود را وارد کنید تا امکان ویرایش برای شما فعال شود ، بنابراین در قسمت This file is tagged as secure. Root password required to edit رمز روت را وارد کتید و سپس روی دکمه Authenticate کلیک کنید و پس از مشاهده پیام Root password accepted امکان ویرایش فعال می شود ، شما باید این صفحه را مجدد باز کنید و سپس مقدار port=2222 را به port=5073 تغییر دهید و روی دکمه save کلیک کنید.

با توجه به عدم امکان ویرایش فایل redirect.php در پنل دایرکت ادمین شما باید وارد ssh خود شوید و طبق آموزش بالا پورت را در این فایل نیز تغییر دهید ، برای ری استارت دایرکت ادمین از خود این پنل می توانید از قسمت admin tools روی گزینه Service Monitor کلیک کنید و در قسمت directadmin روی Restart کلیک کنید.